Publikováno Kvě 29 , 2012 v Dům a byt & E-shopy & Služby & Zajímavosti & Zboží & Zdraví

Negativní aspekty ovlivňující kvalitu spánku-světlo a hluk

0 Komentářů
Negativní aspekty ovlivňující kvalitu spánku-světlo a hluk

Dnešní informativní článek bude na téma zdravé spaní. To je totiž zdaleka nejdůležitější proto, abyste si den mohli užít se vším všudy, byli v dobré náladě, odpočatí, svěží a schopni odolávat stresu, který dnes a denně plyne z pracovního procesu i běžného života.

Při spánku si tělo 100% odpočine, protože vynakládá minimální fyzickou i mozkovou aktivitou. Před ulehnutím bychom si měli trochu vyčistit hlavu. Zapomenout na problémy v práci nebo v rodině. Velmi vhodná je relaxační hudba, bylinné čaje na uklidnění a také speciální cvičení. Vás spánek ale zdaleka nejvíce ovlivňuje matrace, na které spíte.

Matrace ovlivňují spánek

Na matraci trávíme, v závislosti na mnoha faktorech, 6-8 hodin denně a proto bychom měli být při jejím výběru velmi obezřetní. Jen tak se můžete těšit z psychického i fyzického zdraví. Pohodlnou matraci si zaslouží každý. Ovšem zejména starší a nemocní lidé, kteří v posteli tráví i velkou část dne, by si měli pořídit velmi kvalitní matraci s ideální tvrdostí. Tuhost matrace by měla být taková, aby sice poskytovala dostatečnou oporu páteři a hlavě, ale také by se měla vytvarovat podle těla tak, aby nevznikaly proleženiny a aby mohla krev bez problémů proudit do celého těla, zejména do dolních končetin.

Poruchy spánku

Pokud máte pocit, že v posteli nevydržíte déle než několik a vzbouzíte se doslova zlomení, než začnete danou situaci řešit s doktorem, zamyslete se nad zdravým spánkem. Hlavními faktory pro poruchy spánku jsou také hluk a světlo.

Krom zdravotní matrace je vhodné si pořídit anatomický polštářek, který například může pomoci s bolestmi hlavy. Ty totiž v mnoha případech souvisí s namožení krční páteře nebo s problémy se zrakem. Ostatně zajít si do optiky a nechat si zkontrolovat zrak vůbec nic nestojí, nebolí a nezabere mnoho času.

V neposlední řadě byste měli mít kvalitní postel, pokud možno z přírodních materiálů, které jsou sice dražší, ale za to trvalejší.

Co se vážnějších poruch spánku týče, většinou se jedná o spánek nedostatečný nebo nepříliš hluboký. Pokud máte pocit, že jste jak na vodě a vzbudí vás téměř cokoliv, zkuste se před spaním utahat. Velmi vhodná jsou aerobní cvičení. Vážnější poruchou je ale insomnie, kdy dochází k chronickému snížení kvality spánku. Opakem jsou lidé trpící hypersomnií, kdy dochází k poruše centrální nervové soustavy a člověk by doslova spal celý den.

Zanechte komentář

Kontakt:

V případě jakéhokoliv dotazu nás neváhejte kontaktovat na
redakce@infomanie.cz

Provozovatel portálu:

ALIDA, spol. s r.o. V lípách 157, Mnichovo Hradiště

Telefon : +420 724 192 819

E-mail : info@alida.cz

Archiv