Publikováno Srp 26 , 2015 v Zajímavosti

Jak uspořádat dokonalou prezentaci?

0 Komentářů
Jak uspořádat dokonalou prezentaci?

Umění prodávat je dar, který se musí stovky hodin tvrdou prací rozvíjet. Přitom i sebelepšímu prezentujícímu se může všechno zhatit, pokud podcení zázemí, nastanou problémy s technologií… Zkrátka vše musí být perfektní. V dnešním článku se zaměříme právě na technologické zázemí, které musí skloubit prvky spolehlivosti, reprezentativnosti a často i jisté nenápadnosti. Spolu s tím je však nutné být dobrým prezentujícím – tedy ovládat měkké dovednosti.

Měkké dovednosti: Základní fakta pro prezentování

Někteří prezentující mají svou práci jednodušší, jiní musí o pozornost prakticky po celou dobu přednášky bojovat. Samozřejmě, že pokud sedíte v publiku při představení nových iPhonů, prezentujícím nedá mnoho práce získat si pozornost publika oproti povinnému školení 10 znuděných osob někde po práci.

Přesto jsou právě tyto největší konference světa vždy doslova oslavou prezentačních dovedností – příklad si z nich bere celý svět. Publikum je na ně natěšené nejen kvůli produktům, ale i proto, že uvidí ty nejlepší možné prezentace.

Co bychom si z nich mohli odnést my?

Prezentující jsou vždy plní energie, je z nich jasně patrné, že prezentovaný produkt doslova zbožňují. Zkuste si představit dva prodavače, z nichž jeden svůj produkt sám aktivně používá a druhý má jen nastudovanou brožuru a používá produkt jiný – třeba dokonce konkurenční. Je úplně jasné, že jejich řeč těla bude diametrálně odlišná.

Svou roli hraje i úprava zevnějšku. Precizní oholení u mužů, vkusný make-up u žen, trendy účes (ne však rušivě extravagantní), dobře padnoucí a pro prezentujícího pohodlné oblečení.

A hlavně: Stěžejním bodem celé prezentace je právě prezentující osoba. Ostatní technologie (např. plátno s PowerPointovou prezentací, prezentační stojan s televizí) shrnují jen skutečná TOP sdělení. Nadmíra textu na prezentaci odvede pozornost publika od prezentujícího – vytrácí se kontakt s posluchačem a ve výsledku skončí prezentace fiaskem. V takovém případě je efektivnější i prosté rozdání brožurek, kde si zákazník může informace najít pohodlnějším způsobem.

To však neznamená, že by na promítačce byla nezajímavá data, je to právě naopak! Minimalismus v tomto případě zaručuje, že posluchači budou hltat každé slovo nadšeného prezentujícího, ten však přehledně „vypíchne“ na plátně za sebou to opravdu důležité a tato informace se tak neztratí. A taková televize na stojanu při menším publiku se tak stává neuvěřitelně cenným pomocníkem.

Technika pak musí vždy fungovat bezchybně, v případě výpadku mají ti nejlepší na světě vždy rezervní řešení (druhé ovládání, rezervní baterie, druhý ukázkový přístroj, nadbytek reklamních materiálů atd.) a pokud všechno selže, mají natrénovanou krátkou historku, kterou pobaví diváky. Asistenti mezitím dají vše do pořádku a odreagované publikum bude hltat každé další slovo z prezentace.

Tou všemu se říká anglicky softskills – měkké dovednosti. Tedy dovednosti, jak umí člověk jednat s ostatními lidmi a předávat jim informace. A k softskills (technikám) nyní přidáme také hardware v podobě zmíněných držáků na promítače, bannery, televize apod.

Prezentuje své softskills na kvalitním hardwaru

Nyní se zaměřme spíše na zázemí prezentace – na opěrné body samotného prezentujícího a podklady pro posluchače (PowerPoint / Keynote prezentace, promítací plátno a promítač, televize, bannery, katalogy…). Vždy je nutné volit prezentační médium úměrně k velikosti publika. Pokud máte prezentovat v posluchárně pro 500 lidí, potřebujete promítačku, ideálně pak více pláten, aby každá část publika zaručeně viděla.

Oproti tomu komornější školení pro 10 – 30 lidí bude působit lépe s televizním stojanem, na kterém můžete ze svého počítače pohodlně zobrazit všechny potřebné informace.

A jak takový stojan na televizi vybrat?

Televize se obvykle umisťuje pomocí šroubů, jejichž otvory odpovídají tzv. VESA standardu. Nejprve musíte přeměřit rozteč mezi těmito šrouby a následně dle této rozteče vybírat standardizovaný držák nebo stojan. Dalším důležitým faktorem je hmotnost televize. Naopak téměř žádnou vypovídající hodnotu nemá uhlopříčka televize, která je na VESA standardu zpravidla nezávislá.

Co by měl kvalitní TV stojan pro prezentaci splňovat?

Základní funkcí stojanu je samozřejmě ukotvení televize v požadované poloze. Trh však dnes už nabízí mnoho dalších vychytávek. Stojany na televizi tak obvykle stojí na kolečkách, které usnadňuji manipulaci s těžkou televizí. Mnoho modelů nabízí praktické odkládací poličky na materiály, fixy, ukazovátka, ovládání, nápoj a podobně. Zkušení prezentéři jistě uznale pokyvují.

Ty vůbec nejlepší stojany pak umožňují hýbat s polohou televize přímo na stojanu – motorizované stojany na televizi to zvládnou, aniž byste se museli jakkoli namáhat. Možné je i přetočení televize o 90 stupňů na výšku.

A co třeba masivní stojan, na který můžete televize umístit rovnou dvě? S takovou technologií máte z poloviny vyhráno a je už jen na vás, zda vaše schopnosti jsou dostatečné a publikum přesvědčíte o svém produktu!

Kde kvalitní stojany na prezentování zakoupit?

Stojany zakoupíte ve specializovaném obchodě www.drzakyastolky.cz, kde nabídka obsahuje všechny vymoženosti, jaké si vůbec můžete v zázemí prezentace přát.

Nabídka obsahuje i zmíněné profesionální TV stojany s elektrickým ovládáním, podstavcem s kolečky s brzdou, odnímatelnou poličkou, možností ukrytí kabelů televize a dalšími drobnostmi. S takovým vybavením vám „faux pas“ nehrozí – ohromíte již na samém začátku.

V obchodě zakoupíte i držátky na projektor, na monitory a další. O kvalitě obchodu svědčí téměř 100% spokojenost od stovek zákazníků, kteří ohodnotili obchod na serveru Heuréka a certifikát Ověřeno zákazníky. Většina zboží je navíc skladem.

Neváhejte a kontaktuje obchod na adrese drzakyastolky.cz nebo na telefonu 733 701 897 a nechte si poradit. Odborný personál obchodu vám pomůže vybrat takové zboží, které odpovídá potřebám vaší prezentace a vašeho publika.

Zanechte komentář

Kontakt:

V případě jakéhokoliv dotazu nás neváhejte kontaktovat na

Provozovatel portálu:

Archiv