Publikováno Led 03 , 2015 v Služby

ISO certifikáty

0 Komentářů
ISO certifikáty

ISO certifikáty jsou známé bez mála třicet let. Mnozí si myslí, že se jedná jen a pouze o řízení kvality (každý z nás jistě slyšel o ISO 9001), ovšem není tomu tak. V podstatě všechny zavedené postupy by se daly zařadit do této kategorie. Pokud postup nepotřebujete certifikovaný a stačí vám jen jakási vnitřní směrnice, můžete si jí nazvat třeba jako standardní operační postup. Mělo by se jednat o velmi podrobný návod, podle kterého daný úkol zvládne udělat i opravdový začátečník v oboru. Můžete mít postup, jak mýt nádobí, jak kontrolovat již zmiňovanou kvalitu, ale také všechny ostatní systémy. Není proto div, že normalizace je všude, kam se podíváš. Norem je už téměř dvacet tisíc. A to je opravdu horentní číslo.

Co vlastně zkratka ISO znamená? Jde o zkáceninu anglických slov International Organization of Standardization a jde o společnost, která se právě tvorbou norem zabývá. Zdaleka nejpoužívanější je již zmíněná ISO certifikace ISO 9001 z rodiny norem ISO 9000 (dále do ní patří ISO 9002 a ISO 9003). Jde o systém, který má za úkol jediné – aby z pásu nebo výroby jako takové odešel dokonalý výrobek. Výrobek, který bude jeden jako druhý, bez vad a poruch a navíc, aby byla jeho kvalita předem daná. To znamená, že se nemusí kontrolovat. Přesto velká většina menších a středních firem namátkové kontroly výrobků, nedokončené výroby, nebo zboží, dělá. Více méně univerzální postup, jak nastavit výrobu tak, aby se parametry daly jednoduše měnit pro zdokonalení výrobku jako takového. To je výhodné nejen pro kupujícího nebo odběratele, ale v prvé řadě pro společnost, která normu zavedla nebo se na to chystá. Velkou výhodou je v prvé řadě snížení nákladů za lidově řečeno „zmetky“. Nekvalitní nebo jinak poškozené zboží by se totiž díky normě na jeho výrobu vůbec nemělo vyskytovat, nebo v tak malém procentu, že bychom ho mohli zanedbat. Právě toto malé procento by pak mohlo být odhaleno při namátkových kontrolách.

Dokonalý výrobek následně zapříčiní, že jsou zákazníci natolik spokojení, že budou ochotni za výrobek zaplatit více. Nejsme přeci tak bohatí, abychom mohli kupovat levné věci. Takže pro společnost to znamená nejen snížení nákladů, ale také možnost zvýšit cenu za výrobek a tím pádem vydělat ještě více.

Pokud se o normovaných postupech chcete dozvědět více, podívejte se na webový portál

Zanechte komentář

Kontakt:

V případě jakéhokoliv dotazu nás neváhejte kontaktovat na
redakce@infomanie.cz

Provozovatel portálu:

ALIDA, spol. s r.o. V lípách 157, Mnichovo Hradiště

Telefon : +420 724 192 819

E-mail : info@alida.cz

Archiv